Kosí úterý LXXXII. - Havěť reklamní
Jsem normální bednočum, nebo spíš televizionář, to zní mnohem lépe. Prostě mám doma televizi a nebojím se ji použít. Díky televizi znám spoustu "skvělých" reklam i hvězdy teleshoppingu, na které bych rád někdy zapomněl. Doufám, že se to obejde bez návštěvy psychiatra. Na reklamu dneska narazíte téměř všude, ale v bedně je to ucelený blok, který se nedá zkrátit, přeskočit, posunout a co já vím co všechno se s tím ještě nedá dělat. Nepomáhá ani přepnutí na jiný kanál, protože tam je také buď zrovna reklama a nebo začne za minutu a šest sekund. Řeším to tak, že když se dívám na oblíbený pořad a začne reklama, podívám se třeba na mobil, abych zjistil, kdo mi nepíše na email a tak podobně. Nicméně ty reklamy nějak vnímám. Pravděpodobně nejsem cílová skupina, páč si nevybavuji, že bych šel koupit něco, co jsem viděl v reklamě, ale zase nejsem naivní, abych si myslel, že to se mnou vůbec nic nedělá. Důkazem budiž toto Kosí úterý.
V poslední době pozoruji, že se v reklamách objevuje čím dál víc všelijakých, často polidštěných, zvířat a jedna známá havěť. Nejde jen o nová zvířata, některá se v reklamách vyskytují už řadu let, ale teď se to prostě tak nějak sešlo a jsou všude.
Havětí mám samozřejmě na mysli Alzáka, ale ten už je prostě tady a zůstane s námi až do konce věků. Až se v daleké budoucnosti vyhubí lidstvo podomácku vyrobenými jadernými zbraněmi ze součástek z nějakého hobby marketu a sestavenými podle návodu z internetu, tak někde zůstane problikávat televize se skřehotajícím Alzákem, radostně nabízejícím super výkonný vysavač, který ten bordel uklidí a ještě k tomu pustí pěknou písničku.
Tak havěť máme za sebou a pojďme na zvířata.
Jiný velký internetový prodejce používá animovaného slona, kterému jde z těch super cen chobot kolem a snad ani nepředstírá, že se z toho zblázní. Plyšová opice (nebo je to pes?) s nápisem R (jako retard?) nabízí prý nejlepší srovnávač cen pojištění a jezdí automobilem. Tančící hlodavci nabízí barevné ponožky, které jsou nejspíš napuštěny nějakou psychotropní látkou. Flegmatický kocour, který má rád svoje teplíčko, je ksichtem reklamy na půjčku od nějaké banky. Za jinou banku zase mluví modrej chameleon, který to má vychytaný a smažený mouchy mu padají z lustru rovnou do huby. A nesmí chybět žirafa, tedy momentálně člověko-žirafa, podle které se můžete zadlužit dřív, než vám vystydne kafe. A to se vyplatí! A pak je tady reklama, ve které "lidé" tančí v tramvaji a nebo zpívají karaoke o tom, že zadlužit se, je prostě paráda. To jsem ke zvířatům zařadit musel. Prostě paráda!
Opravdu by mě zajímalo, jestli si někdo vezme půjčku jenom proto, že je v reklamě kocour, chameleon nebo žirafa. A jestli ano, mohl bych ho vidět?
A na závěr jeden příběh s reklamou. Sice bez zvířat, ale zato s vyjevenou lepou děvou.
Nedávno jsem jel s kamarádem panem D. automobilem a při postávání na červené jsme si všimli veliké reklamní plachty, na které byla vyjevena lepá děva. Po nějaké chvilce mi došlo, že vlastně ani nevím na co je to reklama a tak jsem se podíval pod vyjevenou děvu a zjistil jsem, že jde o reklamu na lešení firmy Novák (bylo to jiné jméno, ale už si ho nepamatuji). S panem D. jsme pak vedli disputaci, jak už to tak děláváme, o nesmyslnosti takové reklamy. Oba dva jsme si hned všimli divé lepy... tedy lepé děvy, ale reklama jako taková nás vlastně vůbec nezajímala. A jak jsem tak disputovali, došli jsme k závěru, že to nebyla reklama firmy Novák na lešení, ale že pod lepou děvou bylo spíš napsáno něco jako: Novák/ová - leštění všeho druhu - Tel.: 666 555 444. To by dávalo smysl.
V těch reklamách se jeden nevyzná.
KLAP!
P.S. Na to telefonní číslo jsem ještě nevolal, kdy by to náhodou někoho zajímalo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY